måndag 23 juli 2007

andra dagen har pa Fuerte

Jag kom hit i lordags. Resan gick bra och alla grejer kom fram. Pappa skjutsade mig till arlanda, verkligen super snallt!
Jag tog verligen med mig sa lite jag kunde. en brada och tre segel och lite klader. Det var enkelt att hitta en taxi som jag kunde ta fran flygplatsen och ner till stranden i Sotavento dar jag dumpade av mina boardbagar och sedan ringde jag Emma sa hon kom och motte mig pa vagen till hotellet. Det e ca 15 min gangvag fran surfspotet och vart hotell. Just nu ar det jag, Emma, Evi och Laure som bor i var bungalow. Men snart far Laure gratis boende, pa grund av hennes placering, pa ett annat hotell sa du blir vi bara tre.

Igar vaknade vi ganska tidigt och gick ner till stranden. Emma har skadat sin tumme sa hon skulle ga till event doktorn, dar hon gick den omlindad. Jag gick och riggade upp mina segel. Efter lunch, som bestod av en pase chips, eftersom de inte hade nagot annat pa stranden, sa stack jag ut och seglade. Det blaste bra sa jag tog 3.4. Tok chopping, stora dyningar, shorebreak, byigt och super overriggad. Jag kande mig som en nyborjare!

Jag gor ju de flesta av mina trick pa utvagen och dar var det nastan omojligt att gora nagot. Sag bara de allra basta gora loopar och shakas/shovit. Sa vi far hoppas att vinden lagger sig lite tills det ar tavlingsdax.

Igar kvall at vi hemma och sedan tog vi en taxi till Fuerte action dar vi motte nagra av de andra tjejerna och tog en ol. Men Emma och jag akte hem tidigt och kollade klart pa en film som vi kommit halvvags pa.

Hoppas att ni har det bra dar hemma!

Inga kommentarer: