torsdag 26 juli 2007

Forsta tavlingsdagen

Idag borjade tavlingarna har i Sotavento.
Jag motte Iballa i mitt forsta heat i singel elemineringen, och forlorade. Men seglingen kandes ganska stabil. Var ute med 3.4 och hade lagom tryck.
Bade herr och dam singeln var klara ganska tidigt och dubbel elemineringen startades direkt efter. Har motte Emma och jag varandra. Trakigt att vi motte varandra, men det e som det ar. Jag vann med knapp marginal och gick vidare och motte Junko. I detta heatet hade vinden lagt sig och jag plande inte sa mycket. Junko seglade stabilt som vanligt och slog nog ut mig ganska enkelt.

Imorgon har vi skepparmote vid 10.30 och sedan ska de kora klart dubbeln innan vi borjar med en ny singel.

De har planerat att kora tre singlar och dubblar, sa det kommer bli fem fullsmockade dagar.

Inga kommentarer: