måndag 22 oktober 2007

Brazil again

Nu är jag tillbaka i Jericoacoara i Brasilien. Vi har varit här i tre dagar nu, super najs! Fast vi har haft lite otur. Emmas Joel körde mig och Emma ner till Kristianstad, där mötte vi upp Pakke och fick skjuts av hans kompis till Köpenhamn. Därifrån flög vi till Lissabon och sov över på hotell, dagen efter gick flyget till Fortaleza. Flygresan gick bra och kändes hyfsat snabb eftersom vi åkte med ett lyxplan med var sim tv skärm som man kunde välja mellan några olika filmer. Var precis lagom med två filmer, lite mat och sedan var vi framme. Det var lång kö till pass kontrollen så vi fick stå där någon timme. När vi sedan skulle hämta våra väskor så fanns bara resväskorna där. Inga surfgrejer!!!
Efter en massa ringande och strulande så fick vi reda på att bagarna var kvar i Lissabon, och att de troligtvis skulle komma till Fortaleza dagen efter.
Vi bor på ett possada som ligger nästan mitt i byn. I början fick vi bo i Peters lägenhet, vilket var lite trångt, jag sov i en hängmatta medans Emma och Pakke hade varsin madrass på golvet. Nu har Emma och jag flyttat in i rummet bredvid hans lägenhet, medans Pakke och Peter bor kvar i lägenheten.
Första dagen här i Jericoacoara så försökte vi mest få reda på vart surfgrejerna fanns och när de skulle kunna komma hit. Andra dagen så hyrde vi surfgrejer här eftersom flygbolaget skulle betala för det. På eftermiddagen kom de två minsta surfbagarna och nästa buss som var i Jeri vid ca 01.00 hade med sig min och Emmas stora bagar. Härligt!
Idag så har vi spenderat dagen nere på stranden med att fixa med och rigga upp surfgrejerna och varit ute och seglat. Det var lite mindre vind idag än vad det brukar vara, så 4.0an var lite liten. Men det var härligt att kunna segla på sina egna grejer igen.
Sedan så har vi ju gjort allt det där som man längtat efter, ätit Acai, druckit Capeta, tittat på Capoeira, frukost på Cafe Brazil och middag på Sabo de tera.Imorgon ska vi åka till en lagun och segla lite plattvatten.