fredag 23 november 2007

trip to Fortaleza

Idag har det varit valigt lite vind har i Jeri. 4.0 funkade pa formiddagen, men skulle behovt rigga upp min 4.7a pa eftermiddagen, men jag tog ledigt istallet. Far se om jag maste rigga upp den imorgon.
I tisdags åkte Anna, Emma och Yael till Fortaleza för att shoppa lite och vara där i två dagar innan de skulle flyga vidare till Rio. Jag passade på att åka med dem på en liten shopping semester. Det blev hektiskt men väldigt kul. Vi tog nattbussen från Jeri kl 22.30 på tisdagkvällen och var framme i Fortaleza vid 04.30. Tog in på ett pousada där och sov i tre timmar oh sedan steg vi upp, åt frukost och gick till en marknad där jag hittade lite julklappar. Sedan gick vi och åt på en snabbrestaurang kedja som heter habibs, där de har lite orientalisk mat. Gick och bokade flygbiljetten till Rio åt tjejerna och tog lokalbussen till Rodaviera (Bussstationen) för att boka min bussbiljett hem. Det var en spännande färd. Bussen var överfull och vi visste inte riktigt vart vi skulle gå av. Man steg på bussen längst bak och av längst fram. Anna och Emma hann av på en hållplats medan jag och Yael fick skynda oss ur på nästa. Som tur var var det inte långt mellan.
Sedan tog vi en taxi till ett shoppingcenter och där hittade jag massa billiga fina kläder i en affär. 4 nya bikinis, shorts, kjol, linnen m.m. Vid 22.30 tiden åkte vi och åt pizza och sedan gick vi till pousadan.
Klockan 10.30 dagen efter gick min buss så jag tog en taxi till stationen, och vid 16.30 var jag tillbaka i Jeri.
Nagra bilder som Peters Anna tagit:
boat competitionAnna showit
Peter trying vulcans
me trying flakas
Emmas spock

Inga kommentarer: