onsdag 7 maj 2008

Anna in Dahab

Jag ar i Dahab med min mamma.

Vi kom hit igar pa eftermiddagen. Vi blev hamtade av en minibuss som Club Vass skickat till flygplatsen. Chaufforen verkade inte vara sa van att kora surfgrejer och nar vi var framme i Dahab hangde mina grejer pa sniskan.

Det var ingen vind, sa jag blev visad runt lite och sedan riggade jag upp mina grejer i lugn och ro. Efter det akte vi till vart hotell dar vi skulle bo. Vi hade bokat ett rum med sea view men de hade dubblebokat och vi fick ett ganska skabbigt rum. Annars var stallet mysigt.

Idag nar vi vaknade var det redan vind. Vi gick och at frukost och tog en egyptisk och en contineltal frukost som vi delade pa. Sedan tog vi en taxi till winsurfing stranden och jag tog min 4.7a och stack ut och surfade.

Jag var ute i kanske 3 timmar, det var lite byigt och precis innan jag gick upp sa dog vinden.

Vi at pasta lunch pa surf centret och sedan loste lite korsord, sedan akte vi tillbaka till hotellet eftersom vi skulle fa ett finare rum. Hotellet var tyvarr fortfarande fullt, men agaren fixade ett rum till oss pa ett annat litet hotell precis vid vattnet, med pool och jattefina rum och liten ute terass. Sa mamma tog ett dopp i poolen direkt och sedan satt vi och slappade lite pa var terass.

Nu ska vi ga och ata pa en restaurang vid strandpromenaden en liten bit fram vart hotell.



I'm in Dahab with my mum. We arrived yesterday afternoon and then it was no wind. But today was windy for a while. I was out on my 4.7 for some hours, then the wind died but I was finished by that time anyways.

Inga kommentarer: