söndag 18 maj 2008

Windy!!!

De tre sista dagarna här har varit riktigt blåsiga. Super gitt!
Så nu har jag fått segla av mig ordentligt. Igår seglade jag som jag gjorde på slutet av Margarita vistelsen, det var skönt att äntligen få segla bra igen. Och jag ska väl inte klaga, jag hade ju redan satt alla trick som jag kan innan på denna resan, inte så regelbundet bara.
Kamelutflykten var grym! Först åkte vi jeep upp till bergen, där möttes vi av ett gäng av kameler och deras skötare som var i 10 års åldern. Jag fick så klart tilldelat mig den skruttigaste kamelen av dem alla, som vanligt. Det klart att de vill ha en liten tjej på de svagaste djuren.
Sedan red vi upp i bergen och där så fick vi hoppa av kamelerna och klättra upp på en bergstopp för att titta på utflykten. Sedan red vi vidare en bit och fick te och beduinmat i en bergskryfta. Där satt vi ganska länge och sedan red vi tillbaka igen. Jätte mysig kväll.

Igår kväll var det party nere på Club Vass där jag har mina windsurfing grejer. Det blev ganska sent, kom hem vid 2 tiden. Vaknade vid halv 9 idag och gick och åt frukost och sedan stack jag ut och windsurfarde. Det var ingen jag kände ute så jag hade ganska tråkigt. Jag upp ganska snabbt igen för att vänta på att någon annan skulle komma ut.
Nästa pass var lite roligare.
Ikväll så har jag varit och ätit buffe i hotell restaurangen, som vanligt. Ganska tråkig typsik buffe mat, men efterrätterna är spännade.

Verkar som jag ska få vind mina två sista dagar här. Jiihaa!
Kamelridning
jag och min kamel
Utsikten över Dahab

Inga kommentarer: