fredag 25 juli 2008

Anna är nöjd.

Svensk gänget, Nina, jag och Emma.

Dagen började dåligt, men slutade bra, eller tvärt om när det gällde mina egna prestationer.

Vi började dagen med de första tjejheaten i dubblen. Jag mötte Nayra och seglade riktigt bra med min 3.4a Force. Satte eslider, flaka, spock, spock 540, framåtloop. Men blev utslagen av Nayras vulcanos, spock och framåtloopar, eftersom jag hade för några trick på vägen in. En av domarna hade satt mig som vinnare, men de andra två hade valt Nayra. Tråkigt, var riktigt nära på en clewfirst puneta och hade jag satt den måste jag ju gått vidare. Nina och Emma blev tyvärr också utslagna i sina första heat. Yoli vann över Daida och fick behålla sin 2a plats, grymt!!!
I killarnas dubbel klättrade Richardo till 2a platsen och Gollito tog 3dje.

På eftermiddagen påbörjade vi nästa singel, och här mötte jag Silvia. Bara några heat innan jag skulle segla så la sig vinden nästan helt, och jag riggade upp 4.2an. Men sedan ökade vinden bara mer och mer igen. Jag tog min 3.7a, men borde valt 3.4an för jag var sååå överrriggad. Det enda jag satte ordentligt var en spock på utvägen och nån reversed duckjibe på in vägen. Jag var helt säker på att jag hade förlorat och bar in mina grejer. Men på vägen så mötte jag Laure som kört i samma heat som mig, hon gratulerade mig och sa att hon tyckte att hon hade hört i högtalarna att hon och S-78 gått vidare. Jag trodde att hon hört fel, men när jag gick och lämnade tillbaka min streamer så läste jag på anslagstavlan och där stod jag som vinnare!!! Woooooooohhhh!!!
I heatet efter mitt seglade Nina mot Iballa och tog hem segern, grymt jobbat! Sedan var den Emma mot Nayra, men där vann tyvärr Nayra. Hon seglar verkligen säkert fast hon varit skadad och knappt tränat någon freestyle på 6 mån.

Citat från boardseekermag.com "Straight away, head judge Duncan Coombs decided to start a new elimination. The main surprises happen in the womens fleet when Iballa Ruano lost to Nina Tjernberg and Silvia Alba to Anna Jonsson. In the men fleet, no big surprises yet. Tomorrow skippers meeting will be at 10:30 again."

Nu har vi ätit pasta sallad som Nina och Emma lagade. Super gott för en hungrig mage.

Bilderna är tagna av, John Carter, PWA. Jag som aldrig varit med på någon bild på PWA sidan innan, och nu såhär många, hela 3st. Oj oj oj. =)

Topp 2, Dam och Herr. Yoli, Sarah, Brawsinho och Richardo.Nina Spockar.

Jag och Emma kollar mitt score sheat mot Nayra.Emma.

Jag eslider.

Inga kommentarer: