torsdag 24 juli 2008

Ingen bra dag för Anna Jönsson

Igår kväll när vi kom hem från (den ganska tråkiga) invignings ceremonin så tänkte jag packa min väska till dagen efter, men hittade inte min ipod. Jag letade igenom alla mina grejer två gånger, men den dök fortfarande inte upp.
Idag på morgonen kollade jag igenom allt en gång till, men ingen Ipod. Jag har inte tagit med den till stranden innan, för jag har tänkt att jag skulle spara den till tävlingen så den inte blev stulen eller något innan. Men nu så försvann den i lägenheten istället. Typiskt! Hoppas jag hittar den snart, så det inte är städerskan som snott den.

Idag så hade vi första tävlingsdagen. Jag var i första dam heatet mot Silvia Alba, Emma mötte Iballa Moreno samtidigt, och Nina seglade två heat efter oss mot Yoli Brendt.
Jag valde min 3.7a, trots att det blåste super mycket. Jag tänkte att det är bättre att vara överriggad en underriggad eftersom det är så byigt. Och seglet var ganska lagom när jag provkörde.
Men under heatet var jag så överriggad att det enda jag satte var en framåt och lite kassa clewfirst switch och switch vulcanos. Tror inte Silvia heller seglade så bra, ännu mera typiskt!

Har seglat rätt bra sedan jag kom hit, så nu får jag ta tag i mig själv och försöka göra det jag vet att jag kan fast det är tävling.
Ingen av oss svenskar tog oss vidare i våra heat. Nina seglade riktigt bra, med massa olika spockvarianter, men hon lyckades inte slå sin motståndare Yoli, som sedan tog sig upp ända till andraplatsen.
Ingen av oss hade direkt tur med lottningen i dubbeln som ska köras imorgon heller. Jag hade mest tur som ska få möta Nayra, Nina mot Laure och Emma mot Daida.

Det har blåst massor idag, så alla har fått kämpa. Killarna har klagat på att de varit överrriggade med 4.0-4.2. Förutom Tonky som körde 4.8.

Den som varit mest imponerande av killarna, förutom de vanliga topp snubbarna, tycker jag är Phil Soltysiak som seglar riktigt konstant och kom på en 9de plats. På dam sidan har resultaten blivit lite annorlunda än vanligt, och Yoli är den som imponerat mest. Hon har verkligen seglat bra!! Shakas, punetas, esliders, clewfist punetas, planade spockar m.m.
Nu ska jag kolla på en film och peppa upp mig själv för imorgon gäller det!

Dagens resultat

Herr:
1. Brasinho
2. Gollito
3. Tonky
4. Normen

Dam:
1. Sarah-Quita
2. Yoli
3. Junko
4. Iballa
9. Emma, Nina och Anna

Emma klistrar segel.

Jag klistrar segel.

Oreda i utrustningstältet.

Nina och jag äter middag på altanen.

Emma, jag, Nina och Michaela på invignings cermonin.

Svenska tävlings gänget, vid svenska flaggan. Daniel, Markus, Nina, jag och Emma.

Inga kommentarer: