söndag 27 juli 2008

Näst sista tävlingsdagen.

tävlings stranden.

Skepparmötet var kl 11.00 så vi tog det lite lugnt på morgonen. Sedan åkte vi ner till stranden och började plocka fram segel och bräda.
Efter mer än en timme och en lunchpaus var det min tur. Jag fick möta Nayra igen. Innan på dagen hade vinden varit lite svagare och 3.7 var valet, men lagom till lunchpausen före mitt heat så ökade vinden så jag provseglade 3.4an och den var lagom om inte lite stor. Seglade ganska bra i heatet, men fick inte till det riktigt för jag var ganska överriggad emellanåt. En shyst framåt, två spockar, Swtich vulcano och sedan lite halv kassa grejer. Det var ändå ett jämt heat och en av de tre domarna hade satt mig som vinnare.
Nina seglade ett bra heat med flakas, framåt å spock mot en nervös Iballa och avancerade. Sedan fick hon möta Daida och där blev det en tuffare match.
Emma möte den Japanska maskinen Junko, och henne är det svårt att ha en chans mot.

Imorgon är det sista dagen och då kommer vi köra den tredje och sista dubbeln. Eftersom jag förlorade idag så kommer jag förmodligen få tufft motstånd imorgon också. Så jag har inte stora förväntningar.Kan ju inte påstå att jag är speciellt nöjd med mitt tävlingsresultat. Måste lära mig fler manövrar på mitt switch håll. Så nästa projekt är att få bukt på den där punetan och flaka åt det hållet. Jag är taggad till tusen!

Antxon goiter.

Top herrarna i tredje singeln, 1. Gollito, 2. Brawsinho, 4.Richardo. (Alla foton från PWA)

Inga kommentarer: