onsdag 30 juli 2008

Sista tävlingsdagen.

Gollito (tvåa på Fuerte) i luften. Foto: John Carter.

I förrgår körde vi den sista dubbeln.
Emma fick först möta Michaela, vann en solklar seger och gick vidare. Sedan möttes hon och Nina. Där vann Nina.
Jag mötte först Silvia. Jag seglade ett ganska bra heat med flaka, spock, vulcano, switch och switch clewfirst vulcano och kassa framåtar åt båda hållen. När jag kom upp på stranden annonserade de vinnarna, jag gick vidare!!! Wooo!!!
I nästa heat möttes Nina och Nayra, och jag mötte Iballa. Jag seglade ett ännu bättre heat, med riktigt fiiin flaka och rätt bra fråmåtar men Iballa hade en bra dag och seglade ännu bättre. Men det var ganska jämt. Nina hade otur i sitt heat och förlorade hon också.

På kvällen var det prisutdelning och avslutningsceremoni. Det blev en lugn kväll för mig eftersom vi fick lov att åka till flyget ganska tidigt dagen efter och sedan flyg Fuerte-Madrid, Madrid-Arlanda och köra hem därifrån under natten.
Jag och Nina kom på delad 9de plats och Emma fick en 11a. Jag är inte helt nöjd med mitt resultat, men tycker att jag gjorde en bra insats i de flesta av mina heat. Nu är jag så jäkla sugen på att segla och hoppas att det blir vind här hemma snart så jag kan träna nya moves.

Inga kommentarer: