lördag 26 juli 2008

Tävlingsdag 3

Det första som hände på förmiddagen var att vi fortsatte med damernas singel. Nu mötte jag Yoli, och det var ett ganska jämt heat. Jag lyckades med att få till shyst spock, grubby, flaka, en blöt eslider och en kass framåt åt båda hållen, men Yoli är ”on fire” och slog ut mig.
Nina hade sitt heat mot Junko, den japanska maskinen, och inte heller hon lyckades slå sig vidare.

Sedan fick vi vänta ganska länge medan de seglade klart singlarna. Efter lunch var det dags att börja med den andra dubbeln. Ingen av oss hade tur med lottningen. Jag mot Iballa, Nina mot Silvia och Emma mot Laure. Sedan gick det som det gick, ingen av oss tog oss vidare. Så nu är vi nere på 9de plats igen. Jag seglade ett uruselt heat. Tror det var nerverna som spelade mig ett spratt, för det var ganska bra förhållande med lagom tryck i 3.7an.
Nu är vi rätt trötta här i Svensk lägret, så det blir nog en film och sedan sova. Imorgon har vi skepparmöte vid 11.00 och sedan kommer det bli en tredje singel eliminering.

mer info finns på: www.pwaworldtour.com

Inga kommentarer: