tisdag 14 oktober 2008

Back in Jeri

Nu har vi instalerat oss i Brasilien. De forsta dagarna bodde vi hos Peter, Anna och Casey. Men nu har Emma, Mattias och jag skaffat oss en egen lya. Vi bor pa samma gard som vi gorde forra aret med Pakke och Peter i borjan. Men nu bor vi i en mysigare lagenhet pa andra sidan garden, med en annan agare.
Jag har tagit det lite lugnt med windsurfingen an sa lange. For att slippa blasor i handerna och strackningar, men mest for att det ar sa sablarns fullt med folk pa vattnet. Pa eftermiddagarna ar det sa mycket folk att det knappt gar att tricka. Sa jag maste verkligen borja segla ner till dynan och segla dar nar allt folket kommer ut pa vattnet, sa jag far lite seglings rytm igen. November lar bli helt galet, uuuuh!

Idag hade jag min forsta capoeria lektion ocksa. Det var kul, men riktigt jobbigt. Ar helt slut i benen. och anda var det en lugn forsta lektion. jag fick lara mig grundstegen och lite variationer pa det. Man kanner sig lagom ovig.
Vart hus.Vart hus igen.
Fruktsallad med youghurt och musli lunch. Mmmmm

Det ar lite annorlunda djurhallning har mot hemma. Kolla pa hoger av bilden sa ser ni en hast som var ute pa promenad. Igar nar jag gick hem till laganheten pa eftermiddagen fick jag folje med en asna halva vagen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Anna! Riktigt kul att ni båda (du och Emma) skriver vad ni gör. Roligt att följa era äventyr -och nej jag är inte det minsta avis ;) Ha det skitbra och lycka till! Hälsa Emma också!

Kram Josef B -en gammal ölänning!

Danneman sa...

jag ska bara sitta här å njuta av alla bilder.. synd attt det inte funka med seglet. jag firra ett simmer av Nicke i stället.
slappa i hängmattan en stund för mig..

Pakke sa...

HAhaa e inte den dryga oförs´´aliga fyllot till "landlord" kvar?? han va hemsk skrämde skiten ur mig..

Anna sa...

Yoo folks.
Vi bor pa andra sidan garden, sa vi slipper Branco den gamla alkisen.

kramar