tisdag 21 oktober 2008

Capoeira and windsurf

Har inte haft nan capoeira traning pa nagra dagar nu, for min instruktor har gjort illa knat. Men igar och idag har traningarna kommit igang igen. Idag var capoeira traningen hard och jag kande mig sliten sedan dagen innan. Forst sprang vi en runda pa sandstranden. Sedan var det lite stretching och sa larde Prea, min larare mig massa olika sparkar och rorelser. Han sager att han tycker att jag ar duktig och visar mig massa svara grejer som han sager att de flesta tjejerna brukar fa lara sig efter ca 2-3 mander. Men de ar svara och jag kommer oftast inte ihag de olika kombinationerna, tror han mest vill uppmuntra mig. Jag maste se rolig ut nar jag forsoker rora mig som man ska, anna, den lite stela eroupen. Efter traningen kandes mina ben som spagetti och det var fullproppat med folk pa vattnet, sa jag tog lite pause och gick och kakade lunch hemma med Emma och Mattias. Vid 3-4 tiden gick vi ner till stranden och det blaste massor sa jag riggade 3.4an och stack ut. Det var bra ett tag, men sedan var seglet lite litet. Men anda en fin kvalls session med valdigt lite folk pa vattnet.
Den har capoeiran gor att jag inte ar ute och windsurfar lika mycket. Men det ar nog bra ocksa, far lite andra muskler som sakert ar bra for surfet.
Nu ska vi ga hem och laga potatis och loksoppa, for vi har bjudigt hem de tva andra svenskarna Olle och Martin pa middag.

Inga kommentarer: