onsdag 12 november 2008

Flaka diablo

Jag hade ledigt fran traningen bada lordagen och sondagen, slappning pa hog niva! Igar och i forrgar har det varit lite mer fart. Igar bestamde jag att jag ville ha min capoeria lektion klockan 8 istallet for 9, eftersom det ar lagvatten pa morgonen nu och jag ville ut och segla sa tidigt som mojligt. Men det gick inte sa bra pa lektionen eftersom jag var trott bade i benen och i huvudet, sa vi tranade bara en en halv timme och sedan bestamde vi att vi skulle trana igen klockan 5 istallet.
Jag var nog mest trott i benen eftersom jag seglade ratt mycket i forrgar, satte tva stycken flaka diablo, sa jag var ratt nojd. Men bara nagon timme senare hande det laskiga grejer, och da kandes inte det nya tricket sa viktigt langre.
Jag, Mattias och Nicke stod nere pa standen vid dynan och vilade lite fran seglingen. Det var bara Gollito och en local som var ute och seglade dar nere. Gollito ovade dubbel culo och satte dem nastan, helt sjukt. Sedan borjade han gora sina trick narmre och narmre stranden. Det slutade med att han krachade ett trick, tror det var en air shaka, i strandbrynet. Han lag kvar i vattnet och viftade med ena armen, sa vi spang dit. Han lag och holl sig for ena axeln och blev hela tiden spolad och av vagorna upp pa stranden, han sa, save me! Sa vi forsokte bara upp honom en bit sa forsiktigt vi kunde, han lag bara och blundade och hans hander skakade. Sedan korde det som tur var forbi en buggy som vi skrek och viftade at sa den stannade. Gollito sa att vi skulle lyfta upp honom pa hans brada, eftersom han inte kunde ga. Sa vi la honom pa bradan och la den langt bak pa buggyn. Sedan akte Mattias och Nicke med honom till byn for att leta reda pa "pappa Paskowski" och sedan vidare det den lilla sjukstugan har i byn. De kunde inte gora sa mycket utan sa att han skulle ta en bil till Fortaleza. Nu har jag hort att det nog inte var sa farligt, nagon spricka i ett ben, men han har ingen forsakring sa jag tror att de skulle forsoka hitta en flight at honom hem till Venezuela sa snabbt som mojligt.
Sedan bar jag upp Gollitos segel fran dynan och upp till centret, vilket var en lang och jobbig promenad.

Igar pa dagen sa filmade Emma lite nar jag seglade, kul att se. Jag ska se om jag kan klippa ihop nagot. Igar kvall kopte jag mig aven ett par capoeira byxor, sa nu kommer nog capoeiran ga mycket battre. ;-)

Inga kommentarer: