måndag 24 november 2008

Forro

I lordags sa var det konsert nere pa stranden. Det hander mycket har i Jeri nu, Peter sa att det ar den nya borgmastaren som firar. Han blev vald for tva manader sedan.
Forst sa drack vi happy hour ol, eller de andra drack bara ol, jag blandade summer time shandy (ol+7up) pa Hawaii (som an den lilla grasplatten pa en kulle vid stranden dar man kan se alla som ar ute och seglar). Efter det sa vilade jag lite och sedan gick jag, Nicke, Olivia och Ian och at soppa, jag tog fisksoppa och en pastel med kanel och banan.
Sedan gick vi upp till Annas och Peters tak dar de hade fest och sedan vidare ner till stranden. Dar letade Prea upp mig och sa att han och en kompis skulle aka till en Forro fest i en by inte sa langt bort. Sa jag foljde med dem. Vi akte motorcykel dit, ca 20 min vag. Festen var pa ett ganska stort stalle dar Beijo de Mel spelade, ett forro band fran sodra brasilien. Vi var kvar dar till fyra tiden och sedan akte vi tillbaka till Jeri och gick och at nybakat brod pa bageriet.
Igar var en riktig slappar dag. Vaknade, gick ner till stranden och badade, sedan gick vi och drack vitamina (typ som en smoothy med banan och papaya) at prato feito med omelett och sedan gick vi och hyrde tva filmer som vi kollade pa.
Idag var det segling tidigt. Var ute pa vattnet strax efter 9, och da var vi tva personer pa vattnet, jag och Lucy. Harligt nar man slipper trangas med 100 pers pa vattnet.
Nu ska jag ga hem och ata lunch och sedan ut och segla igen innan capoeira traningen vid 16.30.

Inga kommentarer: