lördag 8 november 2008

Trip to Jijoca

Idag har jag haft en dags ledigt fran all traning.
Vid 08.00 gick vi till huvudgatan for att ta en flakbil till Jijoca for att ta ut pengar, eftersom de borjar ta slut. Vi vantade pa Mattias tills klockan var 15-20 over, nar han inte dok upp sa tog vi forsta basta bilen. Efter ca 20 minuters runt korning i byn for att chaufforen skulle ragga upp fler passagerare sa korde vi forbi huvudgatan igen och da var Mattias pa plats, sa sedan bar det av till banken.
Jag tycker att det ar valdans trevligt att aka buggys och flakbilar har, sa mycket att titta pa. Fast chauforerna kor som darar pa sandvagarna.
I Jijoca gick vi forst till baken och tog ut pengar, korten strulade lite, men tillslut fick vi med oss vara pengar. Sedan gick vi i lite butiker. Jag kopte en limepress, en stekspade och solkram. Det ar billigare i Jijoca an har i Jeri, sa det galler att passa pa.
Nar vi kom hem tvattade jag lite av mina smutsiga klader, stadade lite och sedan gick jag ner till stranden. Det var lite sa mycket vind sa jag och de andra svenskarna bestame oss for att ga och bada och sedan kopte Peter, Olivia och jag varsin glass. Riktig sommardag!
Innan solnedgangen sa gick Emma, Josefin och jag och hyrde var sin hast och var ute och red i en timme. Najs!! Denna gangen fick alla tre av oss lite mer valmaende hastar och pa hemvagen var det full fart. Vi red upp pa den hogsta punkten i Jeri och tittade pa utsikten och sedan galopperade vi lite langst med stranden.
Nu ska vi och ata Fallafal och Kebab eftersom det ar Martins sista kvall har i Jeri. Sedan tror jag att det ska vara spelning med nagot brasilianska reggae band. Blir nog kul!
Hade egentligen nagra bilder jag skulle lagga upp, men mitt usb minne verkar inte funka har. Jag lagger upp dem en annan dag.
Tjing!

Inga kommentarer: