fredag 5 december 2008

New move

Igar var det valdigt lite vind. Men vi var uttakade och stack ut och seglade 4.7. Vi seglade ner till dynan och testade eftersom det brukar vara mer vind dar, och det var det. Lagom tryck med 4.7.
Jag satte min forsta flaka at andra hallet, pa utvagen har. Jag blev riktigt forvanad och holl pa att kracha bara darfor, men jag lyckades halla i och landade den. Wooohooo!
Sedan var det dax att fira och jag, Emma, Henke och Polisen gick till Chocolath och at lyxmat. Jag tog en fisk med bechamelsas och ost pa ett lager av matbananer med ris och potatisgratang. Till efteratt blev det en stoooooor slice med chocklad kaka. Sedan var jag sa matt att jag fick lov att ligga och vila lite i hangmattan hemma. Medans de andra svenskarna satt ute och var ballkong och festade.
Sedan var vi en runda pa Mama africa dar de hade capoeira show och sa blev det lite dans. Fick lara mig nagra samba steg, det var kul.
Idag ar vinden tillbaka. Jag riggade mitt 4.2 och seglade ner till dynan, satte en puneta, krachade en flaka pa invagen. Jag var sa overrriggad och det var grunt, sa jag korde nosen rakt i botten och flog med kinden fore rakt in i bommen. Fick lite ont i huvudet, armen och kinden saklart. Slog nog tanderna i kinden for det blodde ratt bra pa insidan av kinden sedan. Men nu kanns det nastan inte alls.
Gick upp och vilade lite och sedan seglade jag igen, men nu uppe pa mainbeach. Var hur mycket folk som helst, och alla ar galna eftersom det inte blast ordentligt pa nagra dagar. Sa det galler att vara pa sin vakt sa man inte blir pakord.
Nu ska jag pa capoeira lektion och sedan blir det nog matlagning hemma. Har massa gronsaker jag behover annvanda.

1 kommentar:

Styret sa...

grattis som fan Anna!